Dutch week 1 t/m 9 mei

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

mijn vraag is hoe sneeuwzeker begin mei is in val thorens tijdens de dutch week?
natuurlijk kan je er dan heel leuk feesten maar de kernactiviteit is nog altijd het skiën!

wie heeft hier ervaring mee? of weet een schemaatje met daarin van afgelopen 10 jaar bijv. hoe het in mei was. (de sneeuw natuurlijk)

Wij gaan al jaren met een groep vrienden naar Valtho in de Dutch Snow Time Week; sneeuw is ieder jaar PRIMA tot GOED! Let wel op dat in de namiddag de sneeuw papperig kan gaan worden.

grappig dit vroeg ik me ook af?
Ik ski zelf niet dus vraag ik me af kun je in mei nog steeds vanuit en naar Valtho skieen.ligt er in het dorp dan nog wel sneeuw of moet je het hogerop zoeken?

https://www.wintersport.nl/skigebieden/troisvallees/dorpen/v…
aan de rechterkant zie je een grafiekje met de gemiddelde sneeuwhoogte van de afgelopen 6 jaar.
legenda staat er niet bij, maar ik denk dat rood min en blauw max is…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Die rood en blauw is toch berg en dal??

Rood is bij mij oranje… maar volgens mij is het ook berg en dal. (handig die legenda!)

Zijn er nog mensen die het plan hebben om naar de dutch week te gaan. Lijkt mij persoonlijk wel cool, mits de condities beetje goed zijn.

Reeds geboekt voor de Dutchweek. Is alweer de 4e keer dat we gaan. Sneeuw kan papperig zijn onderin ValThorens. Wat hoger bijna altijd goed. Maar ook dagen gehad met poedersneeuw ofwel 's avonds gesneeuwd en dan de volgende dag psorten trekken… Gewoon doen…

Als skien boven feesten staat in je prioriteiten ljstje snap ik überhaupt niet dat men tijdens de Dutchweek gaat.

De rest van de valleien zijn dan namelijk al gesloten en je bent beperkt tot het gebied van VT zelf.

Ga dan een week of 2 eerder :)

Ik ben er ook bij dit jaar, hoop dat we nog kunnen skien haha.

Helaas gebonden aan schoolvakanties ivm de kids… Vroeger zonder kids altijd januari en dan nog een keer in maart. Nu is Dutchweek aardig goedkoop voor een 4 persoons gezin in vergelijking met hoogseizoen zoals Kerst of Krokusvakantie.
Skien zullen we volgende week…al is het maar waterskiend de hellingen af ;-)

Plaats een reactie