Skigebied vakantie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Heey,
Ik ben vorig jaar naar Val Thorens geweest met 3 vrienden in de 2de week van Januari.
Ik vond het echt een super gebied omdat we een pas hadden voor de trois vallees maar moet zeggen dat het gebied in valtho al erg groot was om je een paar dagen bezig te houden. Maar daarnaast is het ook erg leuk om wat tochten door het gebied te maken. We snowboarden alle dus zwarte pistes zijn niet echt een meerwaarde maar off piste is wel een prioriteit.
Nu zijn we aan het kijken voor een vakantie voor in januari maar weten nog niet echt waar we heen moeten en kunnen maar een gebied als val thorens zou wel top zijn.

Land: Frankrijk-Oostenrijk
Liften: zo min mogelijk sleepliften
Periode: Januari - Februari
Sneeuw garantie: voldoende pistes beschikbaar ook bij een slechte winter.
km piste: mogelijkheid tot dagtochten
piste/ofpiste: veel rode piste en off piste mogelijkheden
apres ski: apres ski maar hoeft geen top apres ski te zijn

Welke gebieden zouden jullie mij adviseren? Alvast bedankt !!

Espace Killy (Tignes/Val d’Isère)
Paradiski (La Plagne / Les Arcs)

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Ik heb begrepen dat Sankt Anton am Arlberg dan erg mooi is. Verder wat Lieven zei.

Ik ben vorig jaar ook voor het eerst naar ValTho geweest. Hadden toen skipas voor Val Tho en Orelle, nu gaan we weer en hebben we skipas voor gehele gebied. Genoeg vernieuwing en heel sneeuwzeker wat ook wel fijn is. Heb zelf altijd zoiets van als iets goed is ga ik graag terug omdat het toch maar een weekje per jaar is.

Paradiski afgelopen jaar geweest. Prachtig gebied (vooral in Les Arcs gebleven, was voldoende uitdagend)… Ook Grand Massif is super mooi, rondom Flaine (dorp ziet er niet uit overigens)… Beiden dikke aanraders…

Plaats een reactie