3 Vallées vandaag (seizoen 2012-2013)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Leuke foto’s! skieur!! Begint er heel goed uit te zien! En wie weet nog meer zoals in het weerbericht staat (en volgende week)… Ik ben er ook weer over een paar dagen! kijk er naar uit!

Top, nog exact 2 weekjes en ik stap over enkele uren in de auto richting 3V! ;) Let it snow!

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Let it snow!

Kristof op 29 nov. 2012 12:28

Alleen 's nachts alsjeblieft ;-)

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Sneeuwt het nu nog steeds zo hard? Zie overigens mijn Skikalender bovenin 40-85 cm aangeven nu ;)

Ja, het gaat maar door. Nu wat minder dikke vlokken, maar dat kan zo weer veranderen.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Goed nieuws dus!:) Hoeveel zal er ongeveer vandaag gevallen zijn schat je zo in?

Genoeg… Het wordt tijd dat de zon gaat schijnen.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Vrijdag 29 November 2012
Meer foto’s van vandaag op: http://www.vacanski.com/foto.htm

In Les Menuires een paar centimeter sneeuw erbij, in Val Thorens zo’n 20 cm extra.
De temperatuur isde hele dag onder 0 graden gebleven en het zicht was slecht. Wij zijn naar Albertville geweest om wat dingen te regelen.
Voor morgen: beter weer. Voor zaterdag: prachtig weer.
Nu maar hopen dat de weersvoorspelling klopt.

Centre Commercial in Albertville:

null

bon ski

zit vol ongeduld af te tellen naar 15 december…

Weet dat een pro rider les geeft aan wat jeugd in val thorens (via le club des sports)… Denk dat voor jou de enige keus is om een privéles te nemen van een skileraar die jou verder wil helpen… Of een beetje gaan kijken in het park of iemand je kan helpen!

Sjakie op 28 nov. 2012 17:51

Ja die mogelijkheid had ik op zich ook bedacht maar dat is voor nu nog iets te duur. Misschien over een jaar als ik geen student meer ben!

Zijn er geen groepslesjes of zo? Of clinics? Toen ik een paar jaar geleden met studentenwintersport mee was gaf bijvoorbeeld ripstar clinics van 2.5 uur in groepjes van 10, dat was eigenlijk ideaal!

Een koude start vandaag. Maar het is gestopt met sneeuwen en het is helder met wat laaghangende bewolking. De foto’s vind je via mijn weblog:

http://skieur-vt.blogspot.fr/2012/11/een-koude-start.html…

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Geweldig jullie updates Skifan en Skieur! Keep up the good work!

Sarah, jij zit ook in Val Tho he? Zin om even samen te apres-skien? :D
We zijn met een paar mensen van het WS team daar op dat ogenblik.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Ja inderdaad , wij zijn in Val Tho van 15 december tot en met 22 december
Zou wel moeten lukken… we nemen de laptop mee dus ik laat je zeker iets weten!

Ik ben weer terug en heb wat nieuwe foto’s toegevoegd. Het was koud met hogerop veel wind. Maar wat een goede sneeuw. Heerlijk!

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Vrijdag 30 November 2012: SCHITTEREND!

Meer foto’s van vandaag op: http://www.vacanski.com/foto.htm

De hele dag zon, veel sneeuw en dan geen kunstsneeuw zoals tot nu toe, maar heerlijke echte sneeuw. Alle pistes waren prima geprepareerd, als er op de hoge toppen niet zoveel wind was het geweest was het een perfecte dag geweest.

Zo mooi lag Valtho erbij:

null

In de 2 Lacs:

null

Morgen weer mooi weer maar veel drukker. Volgende week meer sneeuw.

bon ski

amai pracht van een beelden skifan? zal wel een mooie wintersportdag geweest zijn.

Ziet er goed uit! Nog ff wachten en dan kan ik die pistes ook eens testen ;)

Hier ook een berichtje uit val thorens. Het was vandaag inderdaad een perfecte dag. Ik hoop dat we morgen weer zo’n weer hebben! En dat er wel meer liften opengaan. Weet jij meer skifan?

@gast88
Wij staan op het punt van Menuires naar Valho te gaan, volgens de radio gaan volgende liften extra open:
Rosaël, Caïrn, Moutiere, PleinSud. ER wordt gesproken over eenmogelijke opening van de TC Caron.
Meer in mijn bericht van vanmiddag.

bon ski

volgens skiplan TC CARON PREVISION D’OUVERTURE VERS 10:00

mooie beelden. mooie basis voor een mooi seizoen! hopen dat er de week voor oud en nieuw nog ee mooi nieuwe laagje bij komt, dan hebik een topweek :)

liever 2 weken in de sneeuw dan 1 in de zon!!

Zaterdag 1 December 2012

Meer foto’s van vandaag op: http://www.vacanski.com/foto.htm

De dag begon met zon, hogere temperaturen en geen wind.
De piste Maurienne naar Orelle was voor het eerst open en lag er prima bij. Enkel "de muur" was niet geprepareerd, hier moesten we omheen skiën. Behalve de Orelle lift waren ook de Moutière en de Plein Sud stoeltjesliften open plus de gondels van de Caïrn en Caron (niet de Cime de Caron).

null

Vandaag was ook de opening van de Folie Douce.

null

Omdat het na middag snel betrok zijn we eerder dan gepland gestopt.

Voor volgende week wordt weer een hoeveelheid verse sneeuw voorspeld!

bon ski

Geweldig om de beelden te zijn. Vorig jaar ook in jettay gezeten. Misschien over paar maanden nog maar eens. Zeker als je op de foto s zaken herkend.

euh... doen!?

Zondag 2 December 2012,sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw.

Meer foto’s van vandaag op: http://www.vacanski.com/foto.htm

Sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw, kortom geen weer om te skiën vandaag.
Gewandeld via de nieuwe lift bij de Brelin naar het viaduct in de nieuwe Piste Bettex

null

Voor morgen wordt weer de hele dag sneeuw verwacht.

bon ski

Moedig van je om er uit te gaan. Hierboven in Val Thorens is het erg slecht weer. Momenteel min 10 graden op het balkon, sneeuw en wind.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Deze ochtend gaan skiën in Val Thorens, en ondanks het slechte zicht, de ietwat koude temperaturen en de (soms) hevige sneeuwval, was het wel de moeite! De pistes/liften waren relatief rustig op de Peclet na. Deze was eerder te mijden, maar dat hadden we pas achteraf door uiteraard :) Het had wel iets weg van een mierennest, met gevaarlijke boarders en skiërs die tussen de mensen vlammen.
De komende week geven ze behoorlijk veel sneeuw, dus ik denk dat ik maar lekker warm binnen blijf zitten en vol ongeduld uitkijk naar een streepje zon en de opening van Les Ménuires!

Nog een fotootje van 1 december, boven aan de "Grand Fond".

null

Net toen ik dacht: ‘het ziet er niet slecht uit, ik ga het zo proberen’, trok het ineens dicht en begonnen de eerste sneeuwvlokken te vallen. Was het maar zoals vannacht: prachtig helder weer…

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Flinke sneeuwval nu in Val Thorens als ik de webcam bekijk, ondanks dat wel redelijk druk op de piste

Plaats een reactie