Saint Martin de Belleville in Maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Wij zijn van plan om naar Saint Martin de Belleville te gaan halverwege Maart. Ik ben alleen bang dat er te weinig sneeuw zal zijn voor de dal afdaling. Moet ik me zorgen maken of valt dit over het algemeen wel mee?

Ik ben er twee keer geweest in medio/ eind Maart. De afdaling naar Saint Martin waren te doen. Wel vaak aan het einde van de dag wat pruttig, halverwege tot onderaan. Maar goed, wel te doen.
Wellicht dat Skifan meer ervaring heeft op deze pistes.

Hangt uiteraard van het weer af. Saint Martin ligt redelijk laag in de vallei, dat betekent dat de sneeuwgrens soms hoger ligt, waar de plaats gevoelig voor is. In maart heb ik het ene jaar +10C meegemaakt, waarbij in Saint Martin 20 cm prut lag, het andere jaar pistes die richting Saint Martin alsmaar kaler werden meet veel steentjes in de sneeuw, weer andere jaren ook prima condities. Dat je echt problemen had om beneden te komen heb ik nog nooit meegemaakt.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Ben benieuwd hoe de pistes er begin februari bij liggen. Dan zitten wij in St. Martin… :))

Geen enkel probleem, sinds de piste kunstmatig besneeuwd wordt is deze tot heteinde van het seizoen beskibaar. Wel kan de kwaliteit van de sneeuw, afhankelijk van de weersomstandigheden varieren.

bon ski

Ik ga al jaren in april (soms wel eind april) naar Les 3 Vallées. En de dalafdaling naar St Martin is altijd opengeweest. Zelfs in het extreem sneeuwarme seizoen 2010-2011. Geen probleem dus ;)

Thanks allemaal,

Ik denk dat ik maar tot boeken over ga ;).

P.S.
Ik was de topic starter…

Ach, die piste gebruik je toch maar 1 of 2 keer per dag lijkt me… :)

En anders pak je vanaf de Chardon Bleu de lift naar beneden. Ligt op 1800 meter.

Geen probleem voor de afdaling, de kunstneeuw zorgt ervoor dat deze mogelijk blijft tot het einde van het seizoen. Vorig jaar hebben ze ook bochten bijgemaakt om zo de steilere stukken te kunnen overslaan, want op sommige plaatsen is het geen makkelijke blauwe door de wisselende sneeuwcondities.
Donderdag ben ik weg, olé :o) Zaterdag voor het eerst mijn skilatten terug aanbinden, wat was het zomerseizoen lang!

Ik ben er in 2006, 2007 en 2008 geweest.
Vooral 2007 was een slecht jaar, maar toch was de dalafdaling te doen. Je doet 'em dan vooral omdat je uiteindelijk beneden moet komen en de rest van de dag blijf je hoog.
Geen zorgen dus…

Plaats een reactie