Vervoer Val Thorens - Chambery

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Ik ga van 2 februari tot 9 februari naar Val Thorens, en ons vliegtuig vertrekt om 9 uur s’ochtens vanaf Chambery terug naar Rotterdam. Dit is te vroeg voor de altibus en het openbaar vervoer, ik vroeg me af of iemand dus een goedkoop alternatief weet?

tot nu toe heb ik een terugrit gevonden van 230 euro met een taxi
(en als er mensen zijn met hetzelfde probleem zouden we ook taxi kosten kunnen delen)

Je kunt ook de volgende site proberen. http://www.findtransfers.com

hou de site van Altibus in de gaten. Momenteel zijn er rond de kerst de eerste bustransfers beschikbaar. Meestal is er 1 rond half 5 beschikbaar (vorige jaar) en nu staat de eerste rond 6 uur gepland(aankomst chambery 8:30)

ja klopt, alleen dan heb ik een hele korte incheck tijd en dat riskeer ik liever niet, ik weet niet of het vaak voorkomend is dat zo’n altibus later aankomt en hoe druk het is met inchecken in chambery

Auto huren in VT via grote maatschappijen (Herz, Avis, Europcar etc), die je mag laten staan in Chambery? Betaal je een toeslagje voor.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

toen altibus deze tijden publiceerde had transavia een vertrektijd van 16:00 uur in de middag.
Je hebt best kans dat ze de half 5 transfer ook weer gaan inzetten. Mail altibus even voor de zekerheid. Misschien kunnen ze je verder helpen. Aankomst chamerby van 7 uur moet voldoende zijn.

ik heb altibus al gemailt, maar ik heb een mail terug gekregen dat ze niet van plan zijn de tijden te veranderen helaas

Hoeveel personen gaat het om?

5 personen
( heb trouwens ook al gekeken voor auto verhuur maar dat scheelt weinig met prijs van een taxi jammergenoeg)

Dan zou ik een taxi pakken of de avond ervoor die kant op gaan

Ik wilde ook met het vliegtuig gaan. Alleen ik reis alleen zonder bagage later toch voor de trein gekozen

Vergeet Altibus!! Dat is geen busmaatschappij die geen directe transfer garandeert!!

Door hun toedoen hebben we onlangs op de terugweg vanuit Val Thorens onze vlucht gemist. (en met ons vele andere)
In feite hanteren ze een dienstrooster met mogelijke overstappen in Moutiers. Ja, het is waar dat er die ochtend veel sneeuw was gevallen. De weg was 1 uur afgesloten MAAR daarmee hadden we de vlucht nog kunnen halen. Omdat we in Moutiers moesten overstappen en die bus niet op ons gewacht heeft, zijn we te laat op het vliegveld verschenen.

EN, het wordt nog erger; mensen uit de lager gelegen skigebieden hadden ook met onze bus mee gemoeten maar die zijn in het geheel niet opgehaald omdat er niet voldoende zitplaatsen waren of zo.
Altibus claimt dat het overmacht was vanwege het slechte weer: …dat slechte weer was al dagen bekend. Ze hebben ons de dag ervoor kunnen bellen om te melden dat het niet ging lukken, …nee, ze hebben het zelfs nog erger gemaakt!!! En de schade vergoeden? Je raad het al…
(er zijn vanuit Chambery helaas niet veel andere opties… misschien vanuit Geneve wel??)

Vergeet Altibus!! Dat is geen busmaatschappij die een directe transfer garandeert!!

Door hun toedoen hebben we onlangs op de terugweg vanuit Val Thorens onze vlucht gemist.

In feite hanteren ze een dienstrooster met mogelijke overstappen in Moutiers. Ja, het is waar dat er die ochtend veel sneeuw was gevallen. De weg was 1 uur afgesloten MAAR daarmee hadden we de vlucht nog kunnen halen. Omdat we in Moutiers moesten overstappen en die bus niet op ons gewacht heeft, zijn we te laat op het vliegveld verschenen.

EN, het wordt nog erger; mensen uit de lager gelegen skigebieden hadden ook met onze bus mee gemoeten maar die zijn in het geheel niet opgehaald omdat er niet voldoende zitplaatsen waren of zo.
Altibus claimt dat het overmacht was vanwege het slechte weer: …dat slechte weer was al dagen bekend. Ze hebben ons de dag ervoor kunnen bellen om te melden dat het niet ging lukken, …nee, ze hebben het zelfs nog erger gemaakt!!! En de schade vergoeden? Je raad het al…
(er zijn vanuit Chambery helaas niet veel andere opties… misschien vanuit Geneve wel??)

Gast202 op 13 feb. 2013 18:03

Plaats een reactie