nieuwe pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Ik was net bij de Kappe en ze waren (denk ik) aan het testen. Zag er heel mooi uit allemaal en de stoeltjes gaan lekker hard.

Grußen aus dem Sauerland

Tja, bij het testen gaat dat altijd op maximale snelheid. In het dagelijks gebruik zal de Kappe wat langzamer draaien denk ik. ;) Men heeft ook nog maar weinig tijd voordat de TüV-keuring plaatsvindt.

@Frans… ik had al zo’n vermoeden… Ze gingen wel erg hard! Het loopt werkelijk fantastisch en ziet er prachtig uit, moet ik zeggen. Wat mij betreft de mooiste liftinstallatie van Winterberg (met afstand zelfs) en samen met de Ettelsberglift top in het Sauerland.

Grußen aus dem Sauerland

Ben benieuwd!! Nou de temperaturen goed omlaag en een dik pak sneeuw!!

The mountains shall bring peace to the people

Aangezien er nu haast geen sneeuw ligt en de temperaturen niet ideaal zijn. Hoe staat het met de bouw en afwerking van we Kappe bergstation?? Al wat nieuws of foto’s??

The mountains shall bring peace to the people

@martijn-koevermans Ik was er gisteren en het is af. Het ziet er prachtig uit! Waarschijnlijk is de TÜV ook geweest en is hij dus ready to go…

Grußen aus dem Sauerland

De TüV-keuring is inderdaad voltooid en de Kappelift kan op het moment dat er voldoende sneeuw ligt in gebruk genomen worden. De medewerkers van Doppelmayr & Co zijn dan ook inmiddels weer vertrokken.

In Neuastenberg heeft de nieuwe Panoramalift afgelopen zondag al haar eerste skidag gedraaid.

Nou maar hopen op betere temperaturen in het Sauerland!! Dan gaan we weer een weekendje kijken in winterberg.

The mountains shall bring peace to the people

ps: zijn er foto’s van het nieuwe berg station? Het bovengedeelte bij het bobhaus?! Ben wel benieuwd hoe het in totaal geworden is! ;-)

The mountains shall bring peace to the people

ps: zijn er foto’s van het nieuwe berg station? Het bovengedeelte bij het bobhaus?! Ben wel benieuwd hoe het in totaal geworden is! ;-)

martijn-koevermans op 20 dec. 2013 13:23

Ik had helaas geen tijd om foto’s te nemen. Ik kan je wel zeggen dat het erg gaaf is daarboven.

Grußen aus dem Sauerland

En bedankt…!! :-P Daar hebben we wat aan!! Haha!!

The mountains shall bring peace to the people

Was gewoon om jullie een beetje gek te maken. Had ik deze van vorige week al geplaatst?

null

Grußen aus dem Sauerland

@martijn-koevermans: Ik heb nog van afgelopen maandag een paar beelden voor het archief gemaakt. Toen was men nog bezig met de ‘finishing touch’. Ik zal nog een video maken als de Kappelift voor het eerst in gebruik genomen zal worden. ;)

Hoop nu ook dat de winter snel komt
Had vandaag nog even met mijn vader en zoon heen gewild maar helaas.
We hebben het nu wel over de kappelift maar zijn er ook beelden van het nieuwe restaurant bij de skibrug? Daar ben ik ook wel benieuwd naar hoe dat eruit ziet. Dat zal nu toch ook wel klaar zijn.
Gr roel

@Frans, we zien je filmpje wel verschijnen!

The mountains shall bring peace to the people

Er staan weer een paar foto’s op alpin forum!!

The mountains shall bring peace to the people

linkje?

Certified ski-boy, glijbewijs

;amp;t=47879&sid=59100f00c9c99917559ceabade38b454&start=300

;amp;t=47879&sid=59100f00c9c99917559ceabade38b454&start=300

Oei das nie best.

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Nu het alweer 1 maart is ben ik wel benieuwd of er dit jaar nog wat word gebouwd? Nieuwe lift op de plaats van de lopende band? Ook heb ik op alpinforum gelezen dat ze dit jaar al bomen gaan kappen voor de verbinding naar neuastenberg. Wie weet hier wat van. Wie heeft info

Beste roelvossie. Er zijn de afgelopen jaren vele miljoenen geinvesteerd. Dat moet wel eerst terugverdiend worden. Met een winter als deze zal dat niet meevallen. Ik verwacht daarom de komende tijd geen uitbreidingen. Die plannen zijn er overigens al jaren.

En toch denk ik dat ze wel wat gaan investeren. Maar we zullen het zien. Het zou mij niet verbazen als er weer wat uit de grond word gestampt. En een slechte winter hebben ze er wel bij ingecalculeerd

Van mij mogen ze vooral investeren betere sneeuw op de rode blauwe afdalingen en vooral op de knelpunten op de Kappe. Wat een ramp was dat dit jaar. In het steile stuk vlak bij het bergstation zit gewoon een designfout. En dat geldt ook voor het steile stuk in de rode afdaling onderaan.

Grußen aus dem Sauerland

@Mannika, verklaar je svp nader ?

@Mannika, verklaar je svp nader ?

Gast123 op 1 mrt. 2014 19:35

Op de steile stukken blijft geen sneeuw liggen… Wordt allemaal naar beneden geskied door mensen die niet recht naar beneden gaan, maar in bogen. Het is er gewoon te smal en er is geen of nauwelijks kunstsneeuw…

Grußen aus dem Sauerland

Nu het alweer 1 maart is ben ik wel benieuwd of er dit jaar nog wat word gebouwd? Nieuwe lift op de plaats van de lopende band? Ook heb ik op alpinforum gelezen dat ze dit jaar al bomen gaan kappen voor de verbinding naar neuastenberg. Wie weet hier wat van. Wie heeft info

roelvossie op 1 mrt. 2014 14:47

Een verbinding met Neuastenberg zal er zeer waarschijnlijk voorlopig toch niet komen. Over het hoe en waarom mag ik me helaas niet uitlaten.

De vraag is of aankomend jaar een nieuwe lift zal ontstaan. Ik ga er in Winterberg niet van uit, maar niks is onmogelijk. Eerder zal men nog een cent extra aan sneeuwproductie e.d. uitgeven. Dat is ook een peperdure tak van de wintersport.
@Mikannika: De Kappe zal opnieuw nog een keer in sneeuwproductie investeren, maar vergeet niet dat we nu een ernstig slechte winter hebben, waarbij de temperaturen vaak te hoog waren om effectief te kunnen besneeuwen. Natuursneeuw bleef verder ook grotendeels uit, behalve dan eind januari. Steile pistes worden bovendien ook veel sneller leeggeschrapt…

Ik begrijp dat bedoeling is om in Winterberg een sneeuwbunker te bouwen om sneeuw in op te slaan dat in warme tijden op piste kan worden aangebracht. Of was deze ontwikkeling al eerder ingebracht?

snow harvesting! Supercool! Maar dan moet je alleen wel ergens sneeuw vandaag halen. :)

Van mij mogen ze vooral investeren in het weghalen van de loopband en de sleeplift die hier op volgt verder is alles helemaal top als er genoeg sneeuw ligt.
Groetjes GJ D

Plaats een reactie