Gondel/Gletser...

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zugspitz Arena

Kan je vanaf boven (2990mtr) skiend naar beneden komen? Als ik de plattegrond zie, lijkt het van niet, of je moet een stuk loipen pakken? Weet iemand dat?

Hallo Cheese,

dat kan niet. Tenminste vorig jaar niet toen wij er waren. Aan sneeuw was er toen gebrek, maar ik heb er niet op gelet of je naar beneden kon. Volgens de plattegrond in ieder geval niet.

Nee dat kan niet, de zugspitz is een plateau op een hoge berg, de wanden zijn echter zeer stijl met scherpe rotsen, pas tussen 1000 en 2000 meter ligt het skigebied van Ehrwald, voor de zugspitz moet je wel geloof ik 40euro betalen, de skipas van ehrwald is hiervoor niet geldig, de skipas van ehrwald is o.a. ook geldig bij lermoos en berwang

Nou vroeger (toen de vorige gondels er nog hingen (20 jaar geleden)) was er wel een mogelijkheid om naar beneden te skien

@ Bart: Een meerdaagse skipas van Ehrwald is wel geldig op de Zugspitze!!!

Is er een verbinding van de wettersteinlift in ehrwald naar de zugspitze (dalstation) lijkt wel zo op het skipiste overzicht? gr Ing

je kunt vanaf de wetterstein wel naar de gondel skien die naar dezugspitze gaat,denk er wle aan dat je heel veel trappen op en af moet waarna je weer een lift naar het skigebied hebt, het is vooral met kinderen een rotverbinding. ook zijn er op de zugspitze alleen maar sleepliften. ook naar beneden gaan kan wel wat tijd in beslag nemen door de wachttijden bij de gondel naar beneden.

@ Benny: Hoe lang geleden ben je er geweest? Veel trappen zijn vervangen door liften (maar het is inderdaad nog steeds een kruipdoor/sluipdoor weg door die gebouwen daar boven) en er is inmiddels al heel wat jaren een comfortabele stoeltjeslift met kap op de Zugspitze.

Plaats een reactie