Sneeuwalarm

Ontvang gratis een sneeuwalarm per e-mail van jouw bestemming in aanloop naar je wintersport vakantie! De meldingen stoppen automatisch na je vakantie.

Al ruim 35 jaar partner van de Nederlandse Ski Vereniging! Dankzij a.s.r. verzekeringen, exclusief voor de Nederlandse Ski Vereniging, gaan tienduizenden leden al jaren met een gerust hart op vakantie.

Gevorderd Week 1

Welkom bij bij de vijfde training van Sneeuwfit waar we een start maken aan het gevorderde programma! De start van de training is al direct pittig door het ontbreken van pauzes. We adviseren je goed te kijken naar Steffen, zodat je weet hoe deze goed uitgevoerd moeten worden. Elke training is verdeeld in 4 blokken. We starten met een warming up, vervolgens komt de kracht training, uithoudingsvermogen en sluiten af met het trainen van je core stability.

Warming up

Oefening Herhaling Rust na de oefening
Drop Squat 20x Geen rust
Walking Lunge Lengte aanhouden in video Geen rust
Walking Lateral Squats Lengte aanhouden in video Geen rust
Bear Crawl Lengte aanhouden in video -

Na de warming up hebben we 30 seconden rust.

Kracht

Oefening Herhaling Rust na de oefening
Squat Single Leg 8x 20 seconden
Plyo Split Squat 6x 20 seconden
Lateral Hops Single Leg 10x -

Tussen de kracht training en uithoudingsvermogen hebben we 60 seconden rust.

Uithoudingsvermogen

Oefening Herhaling Rust na de oefening
Frog Squat 30 seconden 20 seconden
Davies Test 15 seconden 20 seconden
Shark Skill Single Leg 2 rondes per been 20 seconden
Pulse Squats 30 seconden -

Tussen uithoudingsvermogen en core stability hebben we 60 seconden pauze.

Core stability

Oefening Herhaling Rust na de oefening
Glute Bridge 30 seconden per been Geen rust
Side Plank Up & Down 15 seconden per kant Geen rust
Plank Single Leg 15 seconden per been Geen rust
Wood Chop 15 seconden per kant -

Goed gedaan! Voor het beste resultaat train je 2 tot 3 keer in de week en is het dus verstandig dit programma te herhalen voordat je doorgaat naar het volgende niveau.