Sneeuwkettingen nodig?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flaine

Zaterdag 9 februari kom ik met de auto naar Flaine. Ik heb sneeuwkettingen, maar wou eens weten of ik ze zal moeten gebruiken in die laatste kilometers naar Flaine? Hoe ligt de weg er naar toe erbij?

En dat vraag je 3 dagen voor vertrek? Al valt er vandaag een halve meter sneeuw dan is de weg morgenvroeg weer helemaal schoon mits er geen sneeuw bij valt. Oftewel: het hangt helemaal van de weersituatie af of je ze al dan niet nodig hebt en daar is nu nog niks van te zeggen.

Ik zal het dan anders formuleren… Hoe ligt de weg er naar toe er NU bij? De rest zal ik dan zelf wel invullen…

Actuele informatie over de begaanbaarheid van wegen staat vrijwel altijd op de website van de betreffende wintersportplaats. Die bron is het meest betrouwbaar, dus hier op het forum vragen, heeft weinig toegevoegde waarde. Kijk een dag voor vertrek en op het moment van vertrek naar deze informatie.

Verder heeft Paskal gewoon gelijk, je hebt op doorgaande wegen de sneeuwkettingen alleen nodig als er net een lading sneeuw is gevallen en de ruimingsploeg nog geen kans heeft gekregen de sneeuw te verwijderen.

Maar aan je reactie te zien, sta je niet open voor bruikbaar advies ondanks je blijkbare onervarenheid met dit onderwerp…

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Plaats een reactie