Info Hinterglemm

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hinterglemm

Hallo,

Wij gaan in februari voor de 1e keer naar Hinterglemm. We hebben een appartement aan de Haidweg en van daaruit kom je de Dorfstrasse op ter hoogte van een (volgens mij) groot apres-ski paleis: Tanzhimmel, Apresworld, Londen Pub etc.

Ik ben op zoek naar allerlei leuke info over Hinterglemm, zoals bv. de apres-ski. De tent die ik net noemde lijkt me nogal massaal en vooral bestemd voor jongelui. Waar heb je nog meer apres-ski ? Leuke tips hiervoor gevraagd dus.

Ook heb ik op internet gezocht naar een supermarkt in het dorp. Klopt het dat er maar 1 is, die dan ook nog best ver het dorp uit lopen is ?

En waar kun je lekker eten 's avonds ?

Graag antwoorden op deze vragen dus, maar allerlei info is welkom om de voorpret te verhogen.

Alvast bedankt !!!

De Haidweg is een behoorlijke lus dus het ligt er een beetje aan waar je zit. De Spar supermarkt is ongeveer vijf minuten lopen vanaf de tanzhimmel dus dat valt wel mee.
Voor de apreski ligt er een beetje aan wat je zoekt en in welke tijd je gaat, toen wij dit jaar in januari in de tanshimmel waren liep zelfs Twan van Peperstraten in de polonaise voorbij.

De echte na het skieen apre-ski doen de meesten toch in de Goasstal op het laatste stukje van de dalafdaling.

Aanrader !!.. ga rodelen :) !

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Ha BdeB, bedankt voor je info. We zitten vrij onderaan aan die Haidweg. Maar als de Spar 5 min. van die Tanzhimmel zit, valt dat ontzettend mee.

Wij gaan in de crocus: 23 februari…druk dus ;-) Begrijp ik het goed dat je in dat Tanzhimmel-gebeuren verschillende locaties hebt ? Een echte diso, pub, kroeg etc ?

Het mag van ons best wat drukker zijn en muziek mag ook best hard, maar ik hoef niet persee tussen begin 20-ers te staan op housemuziek zeg maar.

Het gaat ons echt om apres-ski in het dorp (dus niet meer half op de piste). Ik ski zelf namelijk niet en dan spreken we dus in het dorp af om te apres-skiën om een uurtje of 16.30 uur.

Tanzhimmel bestaat inderdaad uit verschillende ruimtes, de après-ski is op de begane grond, en trekt aan einde van de middag/begin de avond jong tot oud. Halverwege avond wordt ook de club en tablebar in de lager gelegen ruimtes geopend. Apresski in Tanzhimmel tussen 15:00 - 20:00 uur is goed, en past zeker bij jouw wensen. Alhoewel je niet meer op de ski staat zou ik toch zeer aanraden om keertje naar Goasstall te gaan. Weliswaar een klimmetje via Hassenbachweg en een klein stukje de piste oversteken, maar het is het waard.

Bij Goasstall kan je ook lekker eten (na 20:00 uur); reserveren is noodzakelijk. Der Schwarzacher hoor ik ook wel goede berichten over (wel prijzig). Verder gewoon bij je accommodatie vragen of zij goede tips hebben, elk winterseizoen is weer anders.

De Goasstal is ook te voet prima te bereieken, je kunt over de weg een heel klein stukje naar boven lopen en met een tunneltje onder de piste door kom je zo onder in de Goasstal terecht, echt een keer de moeite waard om tussen de middag te eten of te apreskieen eind van de middag.

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Eten in restaurant Zur Dorfschmiede aan de Dorfstrasse in Hinterglemm is een aanrader, De bediening loopt in Dirndl en Lederhosen en de inrichting van het restaurant is typisch Oostenrijks.

Kijk Wilbert…dank je. Daar kan ik wat mee. Het gaat ons er inderdaad om meteen na het skiën nog wat te drinken in een locatie waar ik vanuit het appartement ook heen kan. Meestal zo tot uurtje of 19.00-20.00 en dan lekker ergens wat eten. Begreep ik het goed dat er in Hinterglemm ook best veel op straat in het dorp ge-apres-skied wordt ??

BdeB…leuke tip. Dacht dat die Goasstal alleen per ski te bereiken was. Ga dat tunneltje zeker eens door ;-)

Ski-boy…bedankt voor je eettip !!! Heb zelf ook nog een Dirndl van een fout apres-skifeest. Mss dat ik die dan aandoe om de sfeer nog wat te verhogen hahaha.

Leuk deze info allemaal. Alvast hartelijk dank !

apresski in hinterglemm is inderdaad goasstal, tanzhimmel is ook altijd gezellig maar ik vind het nogal populistisch, maargoed, das persoonlijk…

op 't dorp is een buitenbarretje, daar is het bij mooi weer en ik denk in de vakanties ook wel gezellig.

hexenhaus is ook altijd leuk, ligt vlak bij ons hotel (aan de zwolferkogl) is een leuk tentje tot laat gezellig…
wel veel duitsers en weinig nederlanders, maar dat stoort mij niet.

aan de andere kant van t water zit een pizzeria, daar kun je ook redelijk eten, naam weet ik zo niet

Addict.

Weliswaar een klimmetje via Hassenbachweg en een klein stukje de piste oversteken, maar het is het waard

Wilbert op 25 okt. 2012 14:11

correctie: rechts langs de gondel de hassenbachweg om hoog lopen, hier de weg langs de piste volgen (je ziet de goasstal al) als je dit weggetje een 100/200 mtr om hoog loopt heb je links een grote garagedeur en een klein deurtje, dit is een tunneltje van de goasstal, komt bij de toiletten uit van de goasstal. deze is gewoon voor publiek te gebruiken.

scheelt je een stukkie sjauwen over de piste

Addict.

Alles minder sjouwen is meegenomen Erik-Jan…bedankt !!!

Kijk…ik weet dus nog echt niets van Hinterglemm. jij hebt het over ‘aan de andere kant van het water’ ??? Zegt mij dus helemaal niks hahaha.

Wij zitten volgens mij ook vlakbij die Zwolferkogel en de eigenaresse van ons appartement verwees ons daar ook naar toe op mijn vraag of er internet of Wifi in het appartement zat.

Weer een stukje wijzer geworden !!

Oh en een bakker ?? Zit die vlakbij die supermarkt of zijn er nog meer ???

Je kunt ook nog eens kijken in het Apreski paleis dat is van het Nederlandse apreski duo "de Lawineboys" er zijn elke week wel optredens van "bekende nederlanders" (heel erg tussen aanhalingstekens)

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Dat is weer een andere tent dan die Tanzhimmel etc. ???
Enne…ik snap je aanhalingstekens hahaha. Maar tijdens de apres-ski mag het best een beetje fout zijn toch ?!

Die Lawineboys zijn toch zeker niet van dat lied "Sex met die kale" ???

In de supermarkt bakken ze de broodjes volgens mij vers

Edit: Lawineboys…ik ben bang van wel hahaha

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Okee…da’s best ff lopen dan 's ochtends voor mn verse broodje :-(

Ai, was er al bang voor. Dat wordt een pruikje meenemen voor mijn man ;-)))

Excuses :)

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

En bedankt !!! Hahaha

Ach eerlijk = eerlijk. Je komt er wel alvast een beetje van in de stemming !!

een groot aantal liftstations heeft free wifi,
bakker weet ik niet, we hebben een appartement in een hotel dus elke ochtend broodjes aan de deur, maar ik ben er rond 27jan. dus kan ff kijken voor je ;)

Addict.

Nou dat zou heeeeel aardig zijn van je.

Mag ik vragen in welk hotel je zit ? Wij hebben ons namelijk rot gezocht naar een appartement in een hotel, maar niets leuks kunnen vinden.

Die wifi/internet ging eigenlijk voor in het appartement. Onze zoon van bijna 15 is te jong om lekker mee te apres-skiën en te oud om bij z’n paps en mams te blijven hangen tijden de apres-ski. Wij hoopten op internet in het appartement zodat hij dan op z’n Playstatstion kan gamen terwijl wij nog een drankje doen. Maar dan gamed hij maar niet online…helaas, pindakaas !!!

Apresskipaleis is Puur Nederlands. Eigenaren zijn ook de Lawineboys. Daarnaast is de London Pub en de Goaßtall echt een aanrader!

Hey Jacquelien, ook weer actief op het forum! Je hebt vast wel een oven in het appartement, bij mij zit de bakker ook iets verder maar ik heb dan lekkere afbak semmeln of broodjes, ruikt het ook nog lekker naar vers gebakken brood.

Dienten Die Alte schule

jacquelien haidweg naar beneden lopen op hoofdstraat naar rechts ongeveer 100mtr. zit een bakker met heeeeeeerlijke broodjes.
naar alle waarschijnlijkheid kun je je broodjes ook gewoon laten bezorgen.
leuke apresski bij hotel zur dorfschmiedde.is een buitenbar en wat internationaler daar. ligt direct aan haidweg/ hoofdstraat
schwarzacher ook leuke apresski.via de haidweg stukje over piste. niet te missen ook buitenbar. binnen kun je heerlijk eten en loungen.

Dankje Gast(en)…voor de tips weer. Wat grappig dat in mijn beleving de haidweg richting de hoofdstraat juist klimmen zou zijn. Maar ik begrijp dat je dan in principe naar beneden loopt en terug een beetje klim werk ?? (niet gunstig na de apres-ski hahaha). Bakker is dus ook vrij dichtbij. Lekker !

Haaaa die Elly, ja het gaat weer kriebelen nu de 1e sneeuw weer gevallen is. Ik dacht…ik kom weer eens buurten. Hoe is het met je woning ? Je zou toch het e.e.a. gaan verbouwen ? Al opgeschoten daarmee ?
We hebben idd een over in het appartement. Als ik die lekkere bakker van Gast651 toch iets te ver vind 'sochtends, mik ik gewoon broodjes in de oven. Net zo lekker.
Wanneer ga je weer naar je woning ? Of zit je er al ?

Gast 651…dat Schwarzacher klinkt goed…ga es ff googlen. Dank je.

Zoooo dat ziet er zeker heel leuk uit dat Schwarzacher. Alleen is het volgens mij best een behoorlijk stuk piste waar je overheen moet ? Je kunt denk ik ook via de hoofdstraat en dan weer naar beneden (of boven dan dus ;-) )

Schwarzacher zit echt vlakbij de weg. En is een grote aanrader voor de apres-ski. Je kunt midden in het feestgedruis staan; maar ook zowel binnen als buiten op een afstandje zitten. Ook zijn er loungebanken. Er zijn zelfs personenliften om de 3 meter hoogteverschil te overbruggen.

In de hoofdstraat zit ook nog een buitenbar (zum dorfmiede??) voor een BVO-tje.
Goasstall is al meerdere keren bekroont om de apres ski. Eten daar is ook echt een aanrader. Goed, veel en niet duur. Wel reserveren! Apres-ski paleis is later op de avond bomvol en groot feest. Wel enkel NL; dus daar moet je van houden.
Tanzhimmel komt van alles wat. Ligt ook aan de week wanneer je er bent. Al met al hebben jullie zowiezo de goede bestemming gekozen :)

Wat leuk Daffie, al die informatie. Dus die Schwarzacher kun je beter vanaf de hoofdstraat bereiken dan via de Haidweg over een behoorlijk stuk piste. En die 3 meter hoogteverschil…daar kan ik me even geen voorstelling van maken, maar dat zie ik vanzelf wel. Vond het er super uitzien op internet.

BVO-tje ?! Ehhh…Biertje Voor Ontbijt ? Biertje, Vodkaatje, Ouzo ? Biertje Voor Onderweg ?

Een bomvolle apres-ski tent heeft niet zo mijn voorkeur. Of je moet er al in zitten voordat het volloopt ;-) Dan heb je er niet zo’n erg in. Bij ons het echt om apres-ski van uurtje of 16.30 tot 19.00 hooguit 20.00 uur (als het heeeeeel gezellig is, wordt het stiekem toch wel eens wat later).

Maar dus niet om eerst te douchen, om te kleden en dan om 22.00 uur eens richting de apres-ski te gaan. Tanzhimmel klinkt ook leuk. We zitten in de week van 23 februari…vakantietijd dus !!

Bedankt voor de tips, ik ga zelf 1 december voor 5 maanden naar dit gebied om les te geven (1e x) en heb hier ook wel wat aan…haha…

Als ik het goed heb ga ik jullie dus allemaal tegenkomen :)

bij welke school?

Bedankt voor de tips, ik ga zelf 1 december voor 5 maanden naar dit gebied om les te geven (1e x) en heb hier ook wel wat aan…haha…
Als ik het goed heb ga ik jullie dus allemaal tegenkomen :)

Linda op 1 nov. 2012 13:47

ga wel zwaaien naar alle leraressen die ik tegenkom :)

Addict.

Geen lessers meer bij ons Linda, maar misschien tot ziens on de Tanzhimmel of de Goasstall.
En af en toe even updaten hier he, hoe het daar is en waar we moeten zijn ;-)))

Ah jammer, maar dan treffen we ons vast weleens (als ik niet kapot ben :) ) bij de apresski.

Ik ga lesgeven bij Furstauer Saalbach, ken echter ook wat mensen die lesgeven in Hinterglemm
@Erik-Jan, ik ben dat kleine blonde meisje met witte helm en witte oakley bril en zwaai terug haha…!

Plaats een reactie