waarschuwing Haus Stefanie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

Corona lijkt nu ver weg, maar steekt mogelijk de kop aan het eind van het jaar weer op. Let op dat er accommodaties zijn die weinig coulance tonen als jou of je gezin wat gebeurt. Ons overkomen in Sölden, bij Haus Stefanie. Deze accommodatie heeft lovende recensies, maar wij zijn 3000 euro kwijt aan een vakantie die we niet hebben gehad. Helaas moeten annuleren vanwege de kinderen die niet op tijd een boosterprik konden krijgen. Een ijskoude douche: geen enkele beweging aan hun kant en ondanks redelijke verzoeken tot overleg, ging de stekker ook uit de communicatie. Belofte dat we het geld zouden terugkrijgen wanneer grenzen op slot zouden gaan is niet, en ook niet gedeeltelijk, waargemaakt. Opgelet dus.

Da’s kl.te zeg! Maar u heeft 3000 EUR vooruit betaald dan?

Edwin van Riel

Da’s kl.te zeg! Maar u heeft 3000 EUR vooruit betaald dan?

evr66 op 01 jun 2022 14:57

Geboekt via Booking.com met creditcard, dat zal ik dus niet meer zo gauw doen. Eerst hebben ze 2000 euro van de rekening gehaald en vervolgens toen bleek dat we wel moesten annuleren gauw nogmaals 1000 euro. Ik dacht dit te kunnen storneren, maar dat bleek niet zomaar mogelijk. Booking heeft wel een bemiddelingspoging gedaan, maar is op niets uitgedraaid. Zelfs juridische bijstand gehad vanuit Oostenrijk, maar ze geven domweg niet thuis. Ver weg, dat Nederland. Enige reactie die ik kreeg was dat we maar moesten proberen over de grens in Duitsland te vaccineren.

Pakt wel heel vervelend uit zo, pfff. Heb zelf In Corona tijd via booking eigenlijk alleen gereserveerd waar annulering mogelijk was.

Edwin van Riel

Corona lijkt nu ver weg, maar steekt mogelijk de kop aan het eind van het jaar weer op. Let op dat er accommodaties zijn die weinig coulance tonen als jou of je gezin wat gebeurt. Ons overkomen in Sölden, bij Haus Stefanie. Deze accommodatie heeft lovende recensies, maar wij zijn 3000 euro kwijt aan een vakantie die we niet hebben gehad. Helaas moeten annuleren vanwege de kinderen die niet op tijd een boosterprik konden krijgen. Een ijskoude douche: geen enkele beweging aan hun kant en ondanks redelijke verzoeken tot overleg, ging de stekker ook uit de communicatie. Belofte dat we het geld zouden terugkrijgen wanneer grenzen op slot zouden gaan is niet, en ook niet gedeeltelijk, waargemaakt. Opgelet dus.

KirstenS op 01 jun 2022 14:42

Dan wist ik wel waar ik in de zomer op vakantie ging en ze even een bezoek ging brengen…

Maar…als je via booking.com geboekt hebt gelden toch hun voorwaarden? Of je kon annuleren etc. staat er altijd bij. Dan zou booking.com het ook op moeten lossen.

Maar…als je via booking.com geboekt hebt gelden toch hun voorwaarden? Of je kon annuleren etc. staat er altijd bij. Dan zou booking.com het ook op moeten lossen.

Michelle13 op 01 jun 2022 20:43

Soms niet. Dat is echt opletten bij Booking omdat ze verwijzen naar de site van het hotel voor annuleringsvoorwaarden. Dan trekken ze hun handen daar dus vanaf. Was ook de reden waarom ik een mail heb gestuurd naar Haus Stefanie om te vragen hoe ze er nu precies in stonden als er iets rondom corona zou gebeuren, bijvoorbeeld wanneer grenzen zouden sluiten. Was geen probleem, dan kon ik het geld terugkrijgen. Strikt genomen waren de grenzen ook niet dicht, maar omdat de Oostenrijkse regering zo’n krappe 2 weken voor vertrek tot die boosterverplichting invoer, was het niet mogelijk om ernaar toe te reizen met 3 kinderen zonder prik. Ze hadden wat mij betreft ook wel een deel van de reissom mogen hebben of een voucher mogen geven (ik begrijp ook dat het voor hen een vervelende situatie was), maar zelfs dat niet. Dus reken maar niet op Booking. Na een belletje richting Oostenrijk en een keiharde ‘nee’ vanuit Haus Stefanie hield het wat hen betreft op. Ook mag ik daar geen recensie plaatsen om mensen te waarschuwen. Ik zie het namelijk als diefstal.

Erg vervelend.
Wij zoeken vaak in zomer (en afgelopen winter voor het eerst) accomodaties via AirBnb. Met name tijdens de afgelopen 2,5 jaar alleen maar geboekt met annuleren tot (bijna) dag van vertrek met 100% restitutie. AirBnb is daar heel duidelijk mee en je kunt er zelfs op filteren.
We wilden niet in een situatie zoals KirstenS belanden waarbij om wat voor reden dan ook de vakantie niet door kon gaan en je je geld (gedeeltelijk) kwijt bent. Je hebt met zoveel variabelen te maken: reisregels vanuit NL, regels in het vakantieland, regels in de doorreislanden, positief testen, etc. Dat kun je gewoon niet allemaal voor zijn.
Voorlopig houden wij deze strategie aan. Scheelt en hoop stress aangezien je echt niet weet wat er komen gaat en wat de overheden weer allemaal gaan verzinnen.

3000 euro? Zouden jullie een maand gaan??

Ik vind het heel vervelend voor jullie, maar dat de kinderen niet geboosterd konden worden, is niet hun probleem. Ik zie ik op hun website duidelijk staan dat ze ongeacht covid gewoon de voorwaarden hanteren waaronder je geboekt hebt. Dan is het eigen risico als daardoor niet kan. Of je had een annuleringsverzekering moeten afsluiten.

Niet iedereen kan je verhaal volgen (ik niet). Je geeft aan dat je kinderen niet op tijd een boosterprik kon krijgen. Op een gegeven moment konden de kinderen een tweede prik krijgen en er moest 6 maanden tijdbestek tussen zitten. Tevens had AT ook de mogelijkheid voor jonge kinderen (zonder geldige QR code) om lokaal te testen en zo toch een skipas te verkrijgen (afhankelijk leeftijd kinderen). Ook heeft AT regels voor kinderen (geldigheid van de tweede prik) aangepast daar ze inderdaad niet op tijd een boosterprik konden krijgen. Had je gewoon pech of was het handiger als je eerder de prikken gehaald had voor je kinderen etc of was toen een PCR test de oplossing geweest om AT binnen te komen?? Zelfs landgenoten gingen naar Duitsland of elders voor prikken etc. Dus er waren verschillende mogelijkheden voor een geldige QR code voor je kinderen…Snap dat het misschien allemaal niet handig was en een annuleringverzekering was ook handig geweest…Dus is het pech of verkeerde planning of wat het in jullie geval onmogelijk of onbekend met de mogelijkheden??? Snap dat het rot voor jullie is maar kan er niet over oordelen daar ik de details niet ken. Tja mbt die corona regels: daar kon je op afstuderen…Overigens was het helemaal niet leuk en een paar dagen stress om aan alle regels te voldoen en in AT te skiën, was je er eenmaal dan was het perfect…

*bericht bewerkt door Gerjon op 02 jun 2022 14:26

Voorwaarden staan altijd duidelijk vermeld bij Booking. Als er niet expliciteit gratis annuleren staat, dan gelden inderdaad gewoon de regels van het hotel, meestal de Oostenrijkse AGB richtlijnen. Er kunnen ook specifieke regels verbonden zijn een het gehanteerde tarief. Zelfs per kamer kunnen deze verschillen bij Booking. (Altijd het kleine uitroepteken naast de prijs goed nakijken) Als je onder de richtlijnen van Oostenrijk valt en je annuleert 7 dagen voor aankomst, ben je 70% verschuldigd. Daarna 90% van het totale bedrag. Indien het hotel andere regels hanteert, welke bij de boeking wel duidelijk vermeld moeten staan. (vooruitbetaling, 100% vergoeding bij annulatie,…) heb je eigenlijk niks te zeggen, want dit is wel degelijk wettelijk, ook al wijkt dit af van de algemene richtlijnen voor hoteliers. Sölden is ook redelijk bekend / vrij internationaal qua publiek dat het hotel misschien door voorvallen in het verleden, deze strenge regels oplegt. Ik vind zowieso het aanbod via Booking maar magertjes voor Oostenrijk (in de winter) en dat zal zijn redenen wel hebben,

*bericht bewerkt door Joy85 op 02 jun 2022 16:18

Tsjah. Ik snap je rotgevoel echt helemaal. De waanzin rondom Corona heeft ons vrijwel allemaal linksom of rechtsom geraakt.

Maar als de voorwaarden zo duidelijk waren en je boekt willens en wetens tijdens Corona volgens die voorwaarden dan snap ik dat je er zuur van bent en ook op wat meer coulance gehoopt had, maar ze staan natuurlijk wel in hun recht…

Heel zuur. Hopelijk heeft een ieder hier de komende 2 jaar erg in, want dit gaan we alleen maar vaker zien nu de steunpakketten er niet meer zijn.

Niet iedereen kan je verhaal volgen (ik niet). Je geeft aan dat je kinderen niet op tijd een boosterprik kon krijgen. Op een gegeven moment konden de kinderen een tweede prik krijgen en er moest 6 maanden tijdbestek tussen zitten. Tevens had AT ook de mogelijkheid voor jonge kinderen (zonder geldige QR code) om lokaal te testen en zo toch een skipas te verkrijgen (afhankelijk leeftijd kinderen). Ook heeft AT regels voor kinderen (geldigheid van de tweede prik) aangepast daar ze inderdaad niet op tijd een boosterprik konden krijgen. Had je gewoon pech of was het handiger als je eerder de prikken gehaald had voor je kinderen etc of was toen een PCR test de oplossing geweest om AT binnen te komen?? Zelfs landgenoten gingen naar Duitsland of elders voor prikken etc. Dus er waren verschillende mogelijkheden voor een geldige QR code voor je kinderen…Snap dat het misschien allemaal niet handig was en een annuleringverzekering was ook handig geweest…Dus is het pech of verkeerde planning of wat het in jullie geval onmogelijk of onbekend met de mogelijkheden??? Snap dat het rot voor jullie is maar kan er niet over oordelen daar ik de details niet ken. Tja mbt die corona regels: daar kon je op afstuderen…Overigens was het helemaal niet leuk en een paar dagen stress om aan alle regels te voldoen en in AT te skiën, was je er eenmaal dan was het perfect…

Gerjon op 02 jun 2022 14:18

De kinderen zijn tussen 18 en 21. Toen de boosterprik ineens verplicht werd, zouden we 2 weken later vertrekken. Toen was het in Nederland nog zo dat ze pas halverwege januari aan de beurt konden komen voor een booster; dat was immers op uitnodiging. En met een PCR-test alleen kwam je er niet in. Wel hebben we geprobeerd om in Nederland restvaccinaties te halen, via Duitsland (Duitse kennissen) geprobeerd en via Oostenrijk zelf. Maar op dat moment allemaal niet mogelijk, helaas. Ook daar werden ze er door overvallen en het moest ook nog netjes in je corona-paspoort terechtkomen. Via buitenland was dat wel een probleem. Annuleringsverzekeringen dekten niet: alleen als je zelf corona had. Niet in dergelijke gevallen. Was ook een unieke situatie waar ook het hotel uiteraard flink last van had, begreep ik ook.

Ik vind het heel vervelend voor jullie, maar dat de kinderen niet geboosterd konden worden, is niet hun probleem. Ik zie ik op hun website duidelijk staan dat ze ongeacht covid gewoon de voorwaarden hanteren waaronder je geboekt hebt. Dan is het eigen risico als daardoor niet kan. Of je had een annuleringsverzekering moeten afsluiten.

Tiny-M op 02 jun 2022 13:56

Klopt. Het was ook niet hun probleem. Jammer genoeg beloofden ze zelf wat anders per mail. Dat vind ik er niet netjes aan. Bovendien dekten annuleringsverzekeringen in dit geval ook niet (geprobeerd, dekking alleen als je zelf of een familielid corona had). Kortom, het was een unieke situatie waarvan we wel geleerd hebben ;-).

Erg vervelend.
Wij zoeken vaak in zomer (en afgelopen winter voor het eerst) accomodaties via AirBnb. Met name tijdens de afgelopen 2,5 jaar alleen maar geboekt met annuleren tot (bijna) dag van vertrek met 100% restitutie. AirBnb is daar heel duidelijk mee en je kunt er zelfs op filteren.
We wilden niet in een situatie zoals KirstenS belanden waarbij om wat voor reden dan ook de vakantie niet door kon gaan en je je geld (gedeeltelijk) kwijt bent. Je hebt met zoveel variabelen te maken: reisregels vanuit NL, regels in het vakantieland, regels in de doorreislanden, positief testen, etc. Dat kun je gewoon niet allemaal voor zijn.
Voorlopig houden wij deze strategie aan. Scheelt en hoop stress aangezien je echt niet weet wat er komen gaat en wat de overheden weer allemaal gaan verzinnen.

JeroenS op 02 jun 2022 09:25

Dank, goede tip!

Sowieso niks boeken zonder annuleringsmogelijkheid in deze tijden. Hier de Duitsland route gevolgd voor de boosters. Geen enkel probleem. Ze komen weliswaar niet in jue nl corona paspoort maar wel in de Duitse, Oostenrijkse, Italiaanse en Franse variant. Die werken allemaal prima ;)

Edwin van Riel

Er zijn zat verzekeringen waarbij je bijv een clausule hebt waarbij je zonder reden kan cancellen en toch 75% vergoed krijgt. Er zijn accomodaties waar je lastminute gratis kan annuleren.

Je kiest bewust niet voor die opties, het hotel houdt zich aan de afspraken (en doet dus niets fout) en toch wil je ze hier even door het slijk halen.

Ik begrijp dat het k*t is en misschien is het goed om anderen te waarschuwen, maar dat kan ook zonder de naam van het hotel. Ik vind dit eerlijk gezegd wat flauw…Je maakt afspraken, die pakken ongunstig voor jou uit en nu je pogingen om je verlies op hun af te wentelen mislukt zijn, kom je hier je gram halen…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ligt wellicht toch iets genuanceerder.

k heb maar even de Allgemeine Geschäftsbedingungen für die Hotellerie (AGBH) (2006) erbij gepakt. https://www.wko.at/branchen/tourismus-freizeitwirtschaft/hot…
Die biedt wel mogelijkheden.
In par. 7 staan de rechter van de huurder.

null

Kort samengevat houdt dit in de gast het recht op een normaal gebruik van de gehuurde ruimte, de inrichtingen van het logiesbedrijf die normaalgezien en zonder bijzondere voorwaarden ter beschikking staan voor gebruik. Tevens verwerft hij hiermee ook het recht op de gebruikelijke bediening.

Door de verplichte quarantaine voor de kinderen kan de hotelier dit niet bieden. Hij komt dan dus zijn rechten uit de overeenkomst niet na. (Weliswaar buiten zijn schuld maar dat is hier niet van belang). Dit staat bij voorbaat vast en is niet te verhelpen. Dat is op zich grond voor annulering.

Ik heb het al een keer in een ander topic gemeld.

To schrijft dat ze juridische bijstand in Oostenrijk heeft gehad. Vraag me af wat die hebben gezegd.
Aangezien de grenzen niet gesloten waren heeft het hotel geen belofte gebroken, dus daarin staan ze in hun recht.
Maar het artikel dat dr Phil noemt zou wel een optie bieden, al is het de vraag in hoeverre de verplichting van een hotel om zich te houden aan de coronawetten zwaarder weegt dan rechten van huurders.
Vraag is ook of TO met het hotel in gesprek is geweest over of ze welkom waren en hoe het hotel een eventuele quarantaine zou hebben kunnen faciliteren. Dan had de bal bij het hotel gelegen.

Wij zaten in een vergelijkbare situatie, zouden in Januari gaan maar man en ik zijn beiden met Jansen gevaccineerd. Toen bekend werd dat deze in Oostenrijk niet meer geldig zou zijn, was er nog geen zicht op boosters. Ons hotel gaf toen ook aan dat dit geen reden voor kostenloos annuleren was, maar gaf wel aan dat, als zij de kamer opnieuw konden verhuren, we alleen administratiekosten hoefden te betalen. Overigens is quarantaine voor onze annuleringsverzekering wel een reden om uit te keren, dus misschien die polisvoorwaarden nog eens uitpluizen, als je zo’n verzekering hebt.

*bericht bewerkt door Suuski op 03 jun 2022 22:30

Even nog een korte toelichting. Wel een hoog juridisch gehalte.
Ook als je niet kunt nakomen door overmacht (de verplichte quarantaine die de hotelier vermoedelijk verplicht is na te leven), blijft sprake van wanprestatie. Alleen ben je dan niet aansprakelijk voor gevolgschade.
Edit: het woordje niet was weggevallen.

*bericht bewerkt door DrPhil op 03 jun 2022 23:02

In 2020 een vergelijkbare situatie gehad in Tux. Ook via booking.com. Verhuurder was onvermurwbaar. Vervolgens lokale VVV benaderd en die hebben bemiddeld. Uiteindelijk in Sept 2021 het geld terug gekregen. Mocht dit pad, via VVV, nog niet bewandeld zijn dan kan je dat wellicht nog proberen.

Zou je geen annulatie verzekering hebben via jouw bank/creditkaart? Ik heb dit automatisch bij mijn Mastercard gold (Belgische bank).

Niet iedereen kan je verhaal volgen (ik niet). Je geeft aan dat je kinderen niet op tijd een boosterprik kon krijgen. Op een gegeven moment konden de kinderen een tweede prik krijgen en er moest 6 maanden tijdbestek tussen zitten. Tevens had AT ook de mogelijkheid voor jonge kinderen (zonder geldige QR code) om lokaal te testen en zo toch een skipas te verkrijgen (afhankelijk leeftijd kinderen). Ook heeft AT regels voor kinderen (geldigheid van de tweede prik) aangepast daar ze inderdaad niet op tijd een boosterprik konden krijgen. Had je gewoon pech of was het handiger als je eerder de prikken gehaald had voor je kinderen etc of was toen een PCR test de oplossing geweest om AT binnen te komen?? Zelfs landgenoten gingen naar Duitsland of elders voor prikken etc. Dus er waren verschillende mogelijkheden voor een geldige QR code voor je kinderen…Snap dat het misschien allemaal niet handig was en een annuleringverzekering was ook handig geweest…Dus is het pech of verkeerde planning of wat het in jullie geval onmogelijk of onbekend met de mogelijkheden??? Snap dat het rot voor jullie is maar kan er niet over oordelen daar ik de details niet ken. Tja mbt die corona regels: daar kon je op afstuderen…Overigens was het helemaal niet leuk en een paar dagen stress om aan alle regels te voldoen en in AT te skiën, was je er eenmaal dan was het perfect…

Gerjon op 02 jun 2022 14:18

De kinderen zijn tussen 18 en 21. Toen de boosterprik ineens verplicht werd, zouden we 2 weken later vertrekken. Toen was het in Nederland nog zo dat ze pas halverwege januari aan de beurt konden komen voor een booster; dat was immers op uitnodiging. En met een PCR-test alleen kwam je er niet in. Wel hebben we geprobeerd om in Nederland restvaccinaties te halen, via Duitsland (Duitse kennissen) geprobeerd en via Oostenrijk zelf. Maar op dat moment allemaal niet mogelijk, helaas. Ook daar werden ze er door overvallen en het moest ook nog netjes in je corona-paspoort terechtkomen. Via buitenland was dat wel een probleem. Annuleringsverzekeringen dekten niet: alleen als je zelf corona had. Niet in dergelijke gevallen. Was ook een unieke situatie waar ook het hotel uiteraard flink last van had, begreep ik ook.

KirstenS op 03 jun 2022 15:03

Met PCR alleen kwam je er niet in …… dat snap ik niet. Wij zijn met enkele ongevaccineerde in het hoogseizoen in Oostenrijk geweest. Netjes pcr voor vertrek en prima. Oostenrijk is nooit dicht geweest, ook niet voor niet geboosterd of ongevaccineerde, maar dan moest je wel een negatieve pcr hebben

Het hotel heeft zich aan de gestelde regels gehouden en het land was in deze periode niet op slot. Vreemd dat je ze hier zo in diskrediet brengt. Corona was niet iets van de laatste maanden. Dan was/is het verdiepen in de reisvoorwaarden wel een punt van aandacht. Coulance/overleg/tegoed is dan een ander verhaal.

*bericht bewerkt door Skizoeker op 05 jun 2022 16:13

Op een gegeven moment hadden ze in AT verzonnen dat volwassen een booster nodig hadden om de grens te passeren (pcr was niet voldoende). Op een bepaald moment kon 18 plus geen booster krijgen maar dit was toen alleen nodig om de grens te passeren. Voor de skipas was weer een andere regel en dat was een geldige QR code…Gelukkig nu over dat gezeur…Nu snap ik de case…

@gerjon, beter gezegd: om in Oostenrijk te mogen verblijven zonder verplichte quarantaine. Geen booster: dan verplichte quarantaine.
(Voor de skipas golden inderdaad andere eisen.).

In 2020 een vergelijkbare situatie gehad in Tux. Ook via booking.com. Verhuurder was onvermurwbaar. Vervolgens lokale VVV benaderd en die hebben bemiddeld. Uiteindelijk in Sept 2021 het geld terug gekregen. Mocht dit pad, via VVV, nog niet bewandeld zijn dan kan je dat wellicht nog proberen.

PaddyB op 03 jun 2022 23:56

Toch maakt dat wel een verschil lijkt me zo. 2020, Corona net uitgebroken en van beide kanten vermoedelijk totaal geen rekening gehouden met dit scenario. Dat is wel anders dan willens en wetens een huis boeken in coronatijd, in een land waar ze helemaal all-in aan het gaan zijn qua coronaregels.

Even nog een korte toelichting. Wel een hoog juridisch gehalte.
Ook als je niet kunt nakomen door overmacht (de verplichte quarantaine die de hotelier vermoedelijk verplicht is na te leven), blijft sprake van wanprestatie. Alleen ben je dan niet aansprakelijk voor gevolgschade.
Edit: het woordje niet was weggevallen.

DrPhil op 03 jun 2022 23:01

DrPhil, die regels zijn niet bindend.(AGBH) (2006). De hotelier mag wettelijk afwijken van deze voorwaarden en eigen algemene voorwaarden koppelen aan het contract. Vooral de laatste zin is belangrijk:
Dit moet dan zo vermeld staan in het contract:
Als aanvulling op deze AV zijn ook de ALLGEMEINE GESCHÄFTSBEDINGUNGEN FÜR DIE HOTELLERIE 2006 (AGBH 2006) – versie van 15 november 2006, van toepassing. Deze kunnen worden ingezien via de onderstaande link of op https://www.wko.at/branchen/tourismus-freizeitwirtschaft/hot… . In het geval van een afwijking van de AGBH 2006 hebben de bepalingen in deze AV voorrang. (deze AV, slaat dus op de eigen opgestelde AV)

Aantal dagen voor afgelopen kerst was het voor de 18 en 21 jarige voldoende om AT binnen te komen met een PCR test en konden ze een liftpas krijgen met een geldige QR code. Vlak voor kerst had de Oostenrijkse overheid opeens besloten dat voor 18 en 21 jaar een booster noodzakelijk was om AT binnen te komen (ondanks misschien een geldige QR code en dat er geen controle was aan de grens). In Nederland was het toen op dat moment nog niet mogelijk om een booster te halen voor 18 en 21 jaar (was pas later mogelijk in Q1 2022) dus dat is de case volgens mij en dan moet iemand met juridische achtergrond maar uitleggen of er nog iets te claimen is voor Kirsten en zo ja bij wie…(ja zonder booster kon je op een bepaald moment gaan maar moest je in quarantaine)…

Even nog een korte toelichting. Wel een hoog juridisch gehalte.
Ook als je niet kunt nakomen door overmacht (de verplichte quarantaine die de hotelier vermoedelijk verplicht is na te leven), blijft sprake van wanprestatie. Alleen ben je dan niet aansprakelijk voor gevolgschade.
Edit: het woordje niet was weggevallen.

DrPhil op 03 jun 2022 23:01

DrPhil, die regels zijn niet bindend.(AGBH) (2006). De hotelier mag wettelijk afwijken van deze voorwaarden en eigen algemene voorwaarden koppelen aan het contract. Vooral de laatste zin is belangrijk:
Dit moet dan zo vermeld staan in het contract:
Als aanvulling op deze AV zijn ook de ALLGEMEINE GESCHÄFTSBEDINGUNGEN FÜR DIE HOTELLERIE 2006 (AGBH 2006) – versie van 15 november 2006, van toepassing. Deze kunnen worden ingezien via de onderstaande link of op https://www.wko.at/branchen/tourismus-freizeitwirtschaft/hot… . In het geval van een afwijking van de AGBH 2006 hebben de bepalingen in deze AV voorrang. (deze AV, slaat dus op de eigen opgestelde AV)

Joy85 op 07 jun 2022 13:26

Uiteraard, terechte opmerking. Maar zou die hotelier daarvan afwijken? Kan me eigenlijk niet voorstellen.

Plaats een reactie