Auto huren vanaf lyon

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Hallo,

Wij willen vliegen naar Lyon en vanaf Lyon een auto huren naar valthorens. Wie heeft hier (goede) ervaring mee? Ik las al wat over dat niet elke auto winterbanden heeft of er de hoofdprijs voor wordt gevraagd. Ook vraag ik mij af of het een goede optie is om aldaar een auto te huren of dit beter van te voren te doen kwa prijs. Hopelijk heeft iemand goede ervaringen en kan mij adviseren.

Hallo,

Wij willen vliegen naar Lyon en vanaf Lyon een auto huren naar valthorens. Wie heeft hier (goede) ervaring mee? Ik las al wat over dat niet elke auto winterbanden heeft of er de hoofdprijs voor wordt gevraagd. Ook vraag ik mij af of het een goede optie is om aldaar een auto te huren of dit beter van te voren te doen kwa prijs. Hopelijk heeft iemand goede ervaringen en kan mij adviseren.

Sab9327 op 08 mrt 2022 22:18

Geen ervaring met autohuur daar of voor wintersport, maar wel heel veel ervaring met autohuur. Mijn mening is dat het altijd slim is om vantevoren te reserveren. Zelfs met reservering moet je goed opletten dat ze je geen poot proberen uit te draaien, en als je zonder reservering komt ben je vrij kwetsbaar, omdat je toch een auto nodig hebt.

Ik boek zelf altijd dmv een site sunnycars, dat is qua prijs meestal vrij voordelig en daar zitten de verzekeringen al bij. Ik weet niet hoe het zit met winterbanden etc, kan dat niet als optie aanvinken, dus daar zul je misschien voor moeten bellen.

Bijna geen enkele huurauto op Lyon heeft standaard winterbanden en/of sneeuwkettingen. Dat kan wel maar dan betaal je echt bizar veel extra. Ik boek altijd en overal via Easyterra (worryfree). Ik zie voor een week nu een 2008 nieuw model voor rond de 400 euro p/w all-in, maar ex winterbanden/kettingen. Dat zou mijn keuze zijn en dan rij ik wel even langs een hypermarche om zelf kettingen te kopen.

Als voorbeeld:
https://www.easyterra.nl/q/fcdf21c5d485753196678a80f16fddac/…

Dankjullie wel voor je antwoord. @HN65, de link die jij stuurt staat dat de auto winterkettingen heeft. Dit lijkt mij ook voldoende? Een ander optie is inderdaad om ze zelf te halen. Zitten er genoeg plekken in Lyon om dat zelf te halen als ik het goed begrijp? Overigens vind ik 400 euro voor een week nog wel aan de prijzige kant hoor. Zag er ook een paar van 200 euro. Heb je natuurlijk wel een kleinere auto… maar om alleen mee naar het wintersport gebied te reizen moet dat best te doen zijn lijkt me.

Dankjullie wel voor je antwoord. @HN65, de link die jij stuurt staat dat de auto winterkettingen heeft. Dit lijkt mij ook voldoende? Een ander optie is inderdaad om ze zelf te halen. Zitten er genoeg plekken in Lyon om dat zelf te halen als ik het goed begrijp? Overigens vind ik 400 euro voor een week nog wel aan de prijzige kant hoor. Zag er ook een paar van 200 euro. Heb je natuurlijk wel een kleinere auto… maar om alleen mee naar het wintersport gebied te reizen moet dat best te doen zijn lijkt me.

Sab9327 op 09 mrt 2022 11:32

Zeker kan het goedkoper, maar ik kies altijd voor worryfree optie, dan ben je overal vanaf maar betaal je wel meer aan de voorkant. Ik reis met eigen ski’s en dan wil ik geen mini mini auto waar ze mogelijk niet inpassen. Check even bij de grote hypermarches online want niet iedereen heeft kettingen liggen en dan moet je ook nog de juiste maat hebben. Dus als je kunt huren inclusief kettingen is het makkelijker. Mits je er geen 200 euro extra voor moet betalen.

Ik besef mij nu pas dat sinds afgelopen jaar (??) in een deel van Frankrijk winterbanden verplicht zijn, dus at is wel iets om even uit te zoeken. @Rogier weet daar vast het fijne van als het al niet op deze site ergens staat.

Ander punt: Er zijn meerdere opties voor transfers naar Val Thorens, afhankelijk van de lengte van je reis en het aantal personen kun je best wel eens goedkoper uit zijn met een transfer, in Val Thorens heb je volgens mij voor 95% van de locaties geen geen auto nodig en dan hoef je jezelf ook niet druk te maken om parkeren, winterbanden, kettingen en of spullen wel of niet passen.

Bijna geen enkele huurauto op Lyon heeft standaard winterbanden en/of sneeuwkettingen. Dat kan wel maar dan betaal je echt bizar veel extra. Ik boek altijd en overal via Easyterra (worryfree). Ik zie voor een week nu een 2008 nieuw model voor rond de 400 euro p/w all-in, maar ex winterbanden/kettingen. Dat zou mijn keuze zijn en dan rij ik wel even langs een hypermarche om zelf kettingen te kopen.

Als voorbeeld:
https://www.easyterra.nl/q/fcdf21c5d485753196678a80f16fddac/…

HN65 op 09 mrt 2022 10:44

Dan zou je toch nog bijna beter in NL al een auto kunnen huren en er direct heen rijden.

Plaats een reactie