Wij zijn 50+ welke piste ishet meest geschikt

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal - Oberstdorf

Wij gaan in maart voor het eerst naar Mittelberg.
Wij zijn 50+ welke pisten zijn aante raden

dat is uiteraard wel afhankelijk van de ervaring.
Ik ben 46 en ski in het gehele Kleinwalsertal.
Voor diegene die nog aan het zelfvertrouwen moet werken, moet eerst een ochtend of daagje Parsenn proberen.

Hangt af van je techniek, conditie en ervaring.

Mijn schoonouders (beide 65) skien heel de dag alle kleuren pistes en dat doen ze al 30 jaar. Conditioneel zijn ze ijzersterk, ze lopen beide elke week 10 km hard.

Leeftijd is niet van belang Rinus, gaat om je lichamelijke gesteldheid en niveau.

Mittelberg is niet echt een beginnerspiste, Als je een leuk dagje wil skieen met een lange afdeling in het blauw, dan raad ik de Ifen baan aan, grote brede pistes en makkelijk bereikbaar met de bus. Ook de Parsennbaan is leuk maar daar zijn veel klasjes.

Is een erg mooi gebied niet al te groot. Parsenn is erg goed te doen maar ook ifen 2000 de liften zijn bij ifen 2000 zijn oud.
Maar het ligt natuurlijk aan de lichamelijke conditie en ski ervaring. Heel veel plezier in kleinwalsertal ben er zo’n twintig keer geweest, geweldig daar

Ik ben 61 jaar en ski alle pistes af. Kan alleen wel merken dat ik wat sneller moe word. Neem dan ook 's morgens de aanwezige zwarte pistes en beperk me na de lunch tot de rode en blauwe pistes. Bovendien stop ik er 's middags wat vroeger mee. Alles valt en staat met je eigen vaardigheid en je spierkracht en conditie. Mijn vrouw en ik beginnen in oktober al met bovenbeentraining, steps, lange,stevige wandelingen enz. We gaan nog steeds 2 of 3 keer per jaar op wintersport en dat gaat prima. We moeten in vergelijking met vroeger wel eerder beginnen met trainen en een beetje gedoseerder de dag indelen. Op deze manier zijn we ervan overtuigd dat mits goede gezondheid we dit nog jarenlang kunnen volhouden. Later zoek ik gebieden op met meer blauwe pistes, waar we puur op techniek hopelijk nog jarenlang met veel plezier onze afdalingen kunnen maken.

Een echte liefhebber

Lotte is natuurlijk al jarenlang de beste van de klas en ongeveer 23 jaar. Goed kijken wat er staat Lotte: 50 +
ik denk dat veel ouderen je er technisch op een ontzettende manier uitskiën. dus mondje maar dicht.

Geen echt idee over de pistes … mss beter van de vorm van de dag laten afhangen dan nu al sterk op een aantal pistes te focussen?

Daar niet van, moest’k zelf op m’n 50, 60, 70+ (zoals deze vakantie gezien in Italië) nog vrolijk en gezond op m’n latten kunnen staan, ik zou er nu voor willen tekenen!

Kleinwalsertal is helemaal top.
Gewoon doen, lekker skiën.

Plaats een reactie