nieuwe pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

@Henri Nu al tijd vrij om een paar dagen naar Winterberg te gaan? Het wordt steeds gekker met het HBO in Nederland… :p

Quick-Jet, vanochtend hingen hier de stoeltjes nog aan, geen idee waarom ze 's middags ineens weg waren…misschien einde zomerseizoen? weet iemand dat?

Henri. op 10 okt. 2013 21:29

De QuickJet kent geen zomerseizoen, net zoals de meeste andere liften in Winterberg. Uitsluitend de Kappe, tubingbaan met rodellift én een sleeplift van het Mountainboard-Park zijn in de zomer geopend. Waarschijnlijk hingen de zetels aan de kabel voor onderhoud / tests. Dat gebeurd wel vaker.

Vergeleken met de dag ervoor (dinsdag) is het al flink opgeschoten

Henri. op 10 okt. 2013 21:29

In Willingen is men met de Ritzhagenlift nog een stuk sneller. ;)

Eindelijk ben ik nu ook een keer in Winterberg geweest en hopelijk ga ik weer snel terug in de winter!

Henri. op 10 okt. 2013 21:29

Dan tot binnenkort!
@Rob-board en @martijn-koevermans: Bedankt voor het delen van m’n video’s! Jullie zijn met delen nog sneller als ik. :)

@Frans
Ik zit inmiddels in het 2de jaar en concentreer me nu enkel op mijn propedeuse. Daarom heb ik nu mijn 1ste periode 6 uur in de week college. Tijd zat dus, even bijkomen van afgelopen jaar en flink wat werken om heel wat dagjes Winterberg te kunnen plannen ;) Ik kan niet wachten!

Inderdaad, de Ritzhagenlift gaat super snel!

En blijf vooral doorgaan met die video’s, altijd heel leuk om te zien! :)

Grappig zo winterberg in de zomer (na) maar als je goed kijkt herken je de plekjes wel

@henri

bedankt voor de beelden ziet er weer super uit.

mooi verslagje! @Henri.

Certified ski-boy, glijbewijs

Inderdaad een leuk verslag om te lezen!!

Mooie foto’s en een leuke journaal :-)

Servus ?

Ah… ik zal de groene oude lift in Kappe wel missen hoor.
Vooral de uitstap, dat kom je nergens meer tegen (en vanaf nu dus ook niet meer in winterberg)

fijne site hè, dat wintersport.nl?

@Ferdinand:
Jawel, en zelfs in het Sauerland én in het Hessisches Hinterland kan je nog zo’n uitstap vinden. :D

wat is er zo bijzonder aan die uitstap?

Certified ski-boy, glijbewijs

Ik denk dat ze bedoelen dat je rechts moet uitstappen. Dit leverd nog wel eens problemen op. De tweezitter naast de schans heeft ook zo’n uitstap alleen dan naar links.

Er staan weer nieuwe foto’s op alpinforum. Het dalstation is nagenoeg klaar. Bij het bergstation moet nog wel veel gebeuren. Wat word dat een groot station en heel hoog. Oordeel zelf wat jullie er van vinden.

Gr roel

hoi roel,

bedankt voor de uitleg, maar dat is toch niet zo’n probleem? Gewoon goed afspreken met je medelifter !

Certified ski-boy, glijbewijs

@Frans: goede tip! om weer eens ouderwets lekker op mijn bek te vallen moet ik daar dus heen! :)

(niet dat ik door eigen toedoen op mijn snufferd ga. Vaak zijn het je mede-lifters die ervoor zorgen dat alles in de soep draait ;))

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Gezien de positie van het dalstation en ingang; moet je nu daarin een bocht maken/schuifelen om goed voor de stoellift te komen? En dat dan met 6 skiers tegelijk? Ook lijkt het dat het hele dal/benedenstuk opgehoogt moet worden.

Wat ik uit foto’s van henri kan op maken is dat ze dat bij het dal station al hebben gedaan. Alleen het gat wat straks ontstaat bij het weg halen van de oude lift moet dan opgevuld worden. Of zijn hier nog andere meningen over .

@Gast123 weet jij al welke kant hij langs gaat draaien dan?

Certified ski-boy, glijbewijs

@Jorian: De nieuwe zetellift aan de Kappe zal met de klok mee gaan draaien.

Bedankt!

Certified ski-boy, glijbewijs

Morgen gaat de webcam van neuastenberg weer online. Kunnen we dan zien of het bergstation af is.
Ook is te zien op de wecams van winterberg dat de sneeuwkanonnen bij bure bremberg worden geplaatst en de sleepers van de astenstrasse er weer aan zitten.

Krijg er steeds meer zin in.

Voor de mensen die de webcams (van de bouw en meer, 50+) overal willen bekijken, mijn app Winterberg Webcams voor iPhone/iPad wordt binnenkort gratis tot het begin van het skiseizoen. Ergens volgende week iOS 7 update.

Zag ook net dat de webcam van de Slalomhang weer offline is…

Hallo allemaal,

Frans heeft weer een sauerland journaal online gezet hier de link.
Ziet er echt goed uit complimenten frans.

Ziet er inderdaad goed uit daar!
En nogmaals bedankt Frans, ga zo door! :)

Weer een erg leuk journaal Frans!!

The mountains shall bring peace to the people

Mooi dat je die Roemeense bus erop zet. Uiteraard gelijk even checken waar dat oude ding nog tegen een berg wordt geschroefd:
http://arenaplatos.ro/acasa.html

The mountains shall bring peace to the people

Word wel erg vet ,krijg nu echt wel beginnende kriebels .
Weet iemand of er een openings feest komt.

Ziet er goed uit voor komende Winter!

Alle liftpalen staan. Een helikopter moest er aan te pas komen…
http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=100&t=47…

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Frans, ik las je bericht: http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=201…

Mijn mening? Laat zo’n kerel alsjeblieft lekker lachen en slechte reclame voor zichzelf maken. Hij heeft geen poot om op te staan. Foto’s in de openbare ruimte zijn in Duitsland gewoon toegestaan, alsmede dat het plaatsen van info op een forum geen enkele juridische vervolging of what so ever kan betekenen.

Gewoon doorgaan en foto’s/video’s blijven maken.

Overigens… Wel typisch. Volgens mij is de reactie van zo’n man in Nederland schier onvoorstelbaar. In Duitsland kan ik het mij gek genoeg nog wel voorstellen. Soms nemen Duitsers zichzelf en hun werk iets te serieus. No offence!! Ook wij Nederlanders hebben onze tekortkomingen.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Vind ik ook gewoon doorgaan frans.

Ik zit alweer met smart te wachten op een nieuw sauerland journaal.

Gr roel

Plaats een reactie