Belangrijke dag voor Flachau!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flachau

Is het dan niet mogelijk om over die kam een lift te maken, twee liften lijkt me sowieso al erg duur en dan hoef je ook niet door die kom…

null

Jorian op 11 dec 2014 07:51

Dit zijn de Alpen, niet Rollercoaster Tycoon ;)

Mathijs! op 11 dec 2014 09:48

+1

Mm ik zal maar weer iemand quoten: ‘‘over 50 jaar zijn alle skigebieden met elkaar verbonden’’ geen idee meer wie het zei maar het gaat echt die kant op >.>

Jesper op 12 dec 2014 18:33

Kan best zijn dat ik dat was die dat (voor de grap) zei, maar ik vrees dat heel Oostenrijk binnenkort verbonden is. Het is echt waanzinnig hoe ze het daar aan het verbrodden zijn.

Als je alleen maar een verbinding kan maken door een lange lift zonder pistes, moet je dat niet doen, en gebieden die verbinden naar meer dan 300/350 kilometer piste ben ik ook tegen (al is de verbinding SkiWelt-Kitzbühel redelijk logisch, maar het gebied wordt dan, vind ik, te groot). Verbindingen zoals die ze willen tussen Rendl en Kappl, Schlick en Axamer Lizum en nu Flachau en Zauchensee zijn onhandig én slecht voor de natuur (voor zover die er nog is in industriegebied Flachau ;))

❄️

Weet iemand overigens nog iets van de verbinding Alpen-Beierse Woud-Ertsgebergte? ;)

❄️

Als je alleen maar een verbinding kan maken door een lange lift zonder pistes, moet je dat niet doen, en gebieden die verbinden naar meer dan 300/350 kilometer piste ben ik ook tegen (al is de verbinding SkiWelt-Kitzbühel redelijk logisch, maar het gebied wordt dan, vind ik, te groot). Verbindingen zoals die ze willen tussen Rendl en Kappl, Schlick en Axamer Lizum en nu Flachau en Zauchensee zijn onhandig én slecht voor de natuur (voor zover die er nog is in industriegebied Flachau ;))

David23 op 13 dec 2014 09:10

Eindelijk nog eens iemand die logisch nadenkt!

Weet iemand overigens nog iets van de verbinding Alpen-Beierse Woud-Ertsgebergte? ;)

David23 op 13 dec 2014 09:13

Een paar liften zonder pistes en dat halen we denk ik wel. Naart schijnt zijn er in de Himalaya ook schone bergen, misschien een lift over Azië hangen?

Al meer bekend over deze lift?
Kan er niks nieuws over vinden.

Weet iemand al meer over deze verbinding?

Mooi joh! Eén grote speeltuin.

Weet iemand al meer over deze verbinding?

Martijn85 op 6 sep 2017 14:24

De verbinding met Shuttleberg-Flachauwinkl zou tegen seizoen 2019/2020 klaar moeten zijn. Het gaat in totaal om 3 nieuwe liften, De nieuwe verbindingslift alsook de nieuwbouw van de Flying Mozart en Sonntagskogel 2. De verbinding met Zauchensee komt (voorlopig) niet en zal met regelmatige busverbinding worden voorzien. Dat alles onder de nieuwe naam Snow Space Salzburg. Door de verbinding met Shuttleberg komt men op 160km aaneengesloten pistes.
Ik vind het eigenlijk wel goed dat die 3-S niet komt. Dit was gewoon een absurde baan. Beide dalstations tussen skigebied Shuttleberg-Flachauwinkl-Kleinarl en Zauchensee-Flachauwinkl liggen amper 700m van elkaar, dat moet toch anders kunnen aangepakt worden…

*bericht bewerkt door Joy85 op 06 sep 2017 15:29

De Flying Mozart? Haha

Mr. Slow

Plaats een reactie