Mega parkeerboete bij Rendl parkeerplaats

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

Je kent het wel; eerste dag is er veel te regelen. Wij zitten niet in Sankt Anton, dus besloten we deze eerste dag wel met de auto te komen. De overige dagen komen we met de skibus. Op de Rendl parkeerplaats is het enorm rustig. Genoeg plaats.
Met alle logistiek van de ochtend in mijn hoofd heb ik de auto neergezet en vergeten een parkeerkaart te halen. Deze kost ‘slechts’ 7 euro voor een dag parkeren.
Toen ik terug kwam had ik een parkeerboete van 250 euro onder mijn ruit zitten.
Parkeerboete vind ik terecht. Mijn fout. Daarvoor wil ik best een acceptabel bedrag betalen, maar 250 euro vind ik heel ver boven mijn rechtvaardigheidsgevoel uitkomen.
Wie heeft ook deze vervelende ervaring en eventueel tips om er mee om te gaan?

Da’s behoorlijk buitenproportioneel. 😳
Maar of je er onderuit kan komen betwijfel ik maar niks doen is ook maar niks, contacteer ze eens, wie weet.

Bla, bla, bla.

Mijn fout! Het parkeerticket begon met Euro 250. De laatste 0 was echter slecht geschreven en bleek bij navragen nog een euro teken. Twee keer een euro teken heeft ons op het verkeerde been gezet.
In alle eerlijkheid vind ik 25 euro dan toch ook weer redelijk in vergelijking met NL.
Dus case closed.

Dan hebben ze in Oostenrijk blijkbaar geen inflatiecorrectie.

Ik had zo’n 15 jaar geleden ook een parkeerboete van 25 euro in Kirchberg.

Haha, voor 25 euro per dag zou je de auto er bijna gewoon voor neerzetten :-)

Lol, da’s hetzelfde bedrag als mijn laatste Duitse flitsboete. Best te doen. 😜

Bla, bla, bla.

Na al die corona ellende die ze daar met hun regels veroorzaken toch nog een keer goed nieuws uit dat land ;-)

Oostenrijk? Niet betalen, laat ze het maar komen halen…

*keep cool and relax...*

Plaats een reactie