Eten op de piste

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

Goedemiddag,

Een vraag wij twijfelen om naar sankt anton te gaan, komen al jaren in Oostenrijk voor de wintersport, Mayrhofen (3x) Hinterglemm (7×) Sölden (1×) Serfaus (1×).

Nu denken wij dat het eten op de piste erg exclusief en duur is in het totale skigebied van Sankt Anton. Klopt dit, of valt dit wel mee?

Wij houden gewoon tussen de middag van een pizza, curryworst met friet, goulashsoepje, spaghetti bolognese, simpel dus.

Groetjes.

Allemaal gewoon verkrijgbaar hoor! Alleen in Lech moet je een beetje oppassen, daar tref je zo af en toe een decadente champagnebar aan, vermomd als pisterestaurant. Gelukkig vrij snel te herkennen aan het type volk wat je er ziet zitten ;)

*bericht bewerkt door paolie op 12 dec 2023 20:00

Zoals altijd, je kan het zo duur maken als je zelf wilt.
Zijn er dure restaurants, jazeker.
Zijn er betaalbare restaurants, jazeker.

In Januari ben ik er nog geweest. Alleen in Lech vond ik het eten erg duur. Bij St. Anton qua prijs niet opvallend. In Schröcken gegeten bij berggasthof Körbersee goed betaalbaar en op een leuke plek.

@Nickj81,
Zoals gezegd, het aanbod is breed. Van grillteller tot sterrentent. Ook in Lech. Ik begrijp nooit goed waarom mensen zeggen dat de piste-restaurants in Lech ‘erg duur’ zijn.
Jaar-in-jaar-uit zeggen wij het weer tegen elkaar: gemiddeld is het eten in Lech niet duurder dan gemiddeld in Amsterdam. Moet Lech goedkoper zijn dan Amsterdam?

Iets heel anders, maar wel belangrijkers dat je je wellicht moet afvragen: Is het skigebied van St.Anton wel iets voor jou? Want skiën in St.Anton lijkt niet op skiën in Hinterglemm of Serfaus…!

*bericht bewerkt door Liezen op 12 dec 2023 21:37

@Nickj81,
Zoals gezegd, het aanbod is breed. Van grillteller tot sterrentent. Ook in Lech. Ik begrijp nooit goed waarom mensen zeggen dat de piste-restaurants in Lech ‘erg duur’ zijn.
Jaar-in-jaar-uit zeggen wij het weer tegen elkaar: eten in Lech is niet duurder dan in Amsterdam. Moet Lech goedkoper zijn dan Amsterdam?

Iets heel anders, maar wel belangrijkers dat je je wellicht moet afvragen: Is het skigebied van St.Anton wel iets voor jou? Want skiën in St.Anton lijkt niet op skiën in Hinterglemm of Serfaus…!

Liezen op 12 dec 2023 21:33

😂 En ook niet op Mayrhofen…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Hoi @Liezen

Dank voo he reactie, hoezo zou het skigebied niets voor mij/ons zijn?
Is er zoveel verschil?

Ons lijkt het een mooi super groot en sneeuwzeker gebied.

@Nickj81
Klopt, het is groot, en sneeuwzeker. En ik ben groot fan.
Maar de St.Anton zijde blinkt vooral uit in ongeprepareerde skiroutes, buckels en bottle-necks. Voor St.Anton moet je van pittig skiën houden. Er zijn opvallend weinig ‘heerlijke carve-pistes’. Zie de reviews ook hier op de site, dan krijg je wel een beeld. De dalafdaling naar St.Anton wordt dagelijks een buckelig slagveld. Geen probleem voor hen die er mee om kunnen en willen gaan, maar velen doen het met afgrijzen…
Voor lekker relaxed skiën a-la Serfaus, Hinterglemm moet je naar Lech. Maar dan kun je ook echt beter in/rond Lech accomodatie zoeken, de tocht van St.Anton naar Lech is ook pittig voor de meesten, en laat te weinig tijd om in Lech/Zürs/Warth te genieten.
Lech heeft echter geen ‘Oostenrijkse’ feest après-ski

*bericht bewerkt door Liezen op 12 dec 2023 22:06

Mwah, ik heb in Serfaus, Hinterglemm, Mayrhofen en St. Anton geskied, en zo groot zijn de verschillen nu ook weer niet. Ja, er zijn in St. Anton behoorlijk veel ongeprepareerde routes, maar als je daar niet van houdt blijft er ruim voldoende over om je meer dan een week mee te vermaken. En ja, het is er soms erg druk, waardoor dalafdalingen op het eind van de dag slagvelden worden, maar dat heb ik in al die andere gebieden ook meegemaakt. En het gebied kent ook relatief rustige hoeken met echt wel fijne en relaxte afdalingen. Het wordt misschien niet meteen je all time favorite, maar het is toch wel een gebied waar je eens geweest moet zijn.

*bericht bewerkt door paolie op 12 dec 2023 22:14

Restaurant Seekopf in Zürs
Hochalphutte, Warth/Schröcken
St. Christoph, Arlberg Thaya
St Anton, Basecamp.
Prima restaurants, prima prijzen.
Vooral de lokale specialiteiten doen is mijn mening. Aan de kant van Lech en Warth (Vorarlberg) staan andere gerechten op de kaart dan st Anton kant (Tirol).
Vind de uithoeken van het gebied het leukst, Stuben, Rendl, Zürs, Warth/Schröcken

Plaats een reactie